Friday, December 6, 2013

Still Got the Blues....


Mendengar petikan gitar Gibson oleh Gary Moore sememangnya menyingkap seribu kenangan terutamanya time aku masih belaja kat MMU, Melaka...

Lagu yang bertajuk Still Got the Blues mampu membawa aku teringat hampir keseluruhan cerita sepanjang aku kat Melaka. Bukan teringat aku pada kisah romantis atau cinta dan seumpamanya...ehehe tapi cerita tentang aku dengan arwah Ahmad Nur Rashid Bin Kassim...

Lagu ni sebenarnya antara lagu wajib yang akan berkumandang dalam bilik aku setiap kali arwah melepak sesama ngan aku... kebiasaanya, kami akan berbual kosong, atau kadang-kadang berbual tentang masa depan dan cita cita masing-masing... selalunya, selepas waktu maghrib, kiteorg akan bertandang ke kedai kedai snuker ataupun di pusat karoake... dan kadang-kadang cuma di kedai-kedai makan... hampir semuanya kami cuma lakukan dua kepala sahaja!

Sepanjang kami berkawan berkaseh dan bersahabat, sekalipun kiteorg tak pernah tgk wayang sesama... tak kira laa berdua atau reramai... walaupun kadang-kadang ada plan tapi kesudahannya zero. Aktiviti yang kiteorg biasa buat, snuker, karaoke, main kad, pepusing ntah ke mana n makan... memang takde mende lain...kekdang g air terjun itu pun baru berapa kali... zaman muda aku memang aku banyak habiskan masa dengan dia... even zaman sebelum aku bebetul bercinta...

Then bile dia dah takde, sekarang ni, jujurnya aku takut nak dengar lelagu yang kiteorg selalu nyanyikan atau layan sesama... even channel radio yang kiteorg selalu dengar pun, aku dah tak dengar sampai sekarang... besar gak impak dia lepas dia takde...ehehe...

Baru-baru ni aku terbayang...hahaha bayangan time aku kawen sebenarnya... sikit pun aku tak terfikir nak bayangkan arwah time aku kawen, sbb aku tau dia takkan datang...ye laa dah kata urusan dia kat dunia ni dah habis kan...tapi, bayangan aku tu, aku nampak arwah berdiri depan entrance kemah kawen aku...dia cuma berdiri perhatikan gelagat aku dengan isteri sambil dia tersenyum...aku yang time tu tengah melayan tetamu yang datang, terperasan dengan kelibat acit... tanpa aku pedulikkan orang ramai aku lari kat dia n peluk sambil aku ucapkan terima kasih sebab datang kenduri aku...hahahaha dan bila aku tersedar dari bayang, rupanya kereta aku dah hampir terhimpit kat bahu jalan.....

Ya Allah, even sampai sekarang ni, dah penghujung 2013, sekalipun aku tak pergi lagi kubur arwah...hahaha...bukan aku taknak pergi tp mungkin belum sampai masa lagi kot...mungkin kat sini aku ada silap, tp aku akan datang dengan isteri aku...dan aku akan ceritakan kat isteri aku siapa kepunyaan kubur ni dan siapa dia disebalik kisah kehidupan aku sebelum aku bergelar suami....hahahahaha

* Link Gary Moore - Still Got the Blues feveret kami... (LIVE)

No comments:

Powered By Blogger