Friday, November 21, 2014

Aku, Islam & Rakyat


Seandainya benar.....!

"keputusan Mahkamah Rayuan yang memutuskan Seksyen 66 Enakmen Jenayah Syariah (Negeri Sembilan) 1992 sebagai tidak sah dengan alasan ia bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan kerana mendiskriminasi golongan minoriti"

Hakim berkata, "Perlembagaan diwujudkan bagi melindungi minoriti dari kezaliman majoriti selain mendapati hakim Mahkamah Tinggi membuat kenyataan dan dapatan yang bertentangan dengan bukti dan dicemari prasangka peribadi yang tidak saintifik"

...............
Mereka akhirnya memfailkan semakan kehakiman untuk mengisytiharkan tidak berpelembagaan sebuah fatwa syariah yang melarang lelaki daripada 'memakai pakaian perempuan' atau 'menyamar sebagai seorang wanita' di Negeri Sembilan.

Mahkamah Tinggi pada Oktober 2012 memutuskan mereka perlu mematuhi undang-undang kerana mereka Muslim dan dilahirkan lelaki.

sumber : the malaysian insider


Nah!
Ni keputusan hakim yang buta tuli bodoh dan angkuh dengan hukum yang diaturkan oleh Allah!

Aku tau tentang hukuman menghina mahkamah, tapi 'diorang' pun tau hukuman mencabar, menghina, melanggar perintah Allah dan Rasul...
So, insyaAllah aku bersedia terima apa tindakan mahkamah seandainya diaorang merasakan aku menghina mahkamah yang penuh dengan keputusan yang tidak adil dan bodoh dan juga mengikut nafsu semata-mata!

Semakin hari semakin terang dan nyata kebodohan sebilangan masyarakat yang kononnya 'berpendidikan'!... Usahlah kata tentang hukum agama, hatta hukum manusia pun ternyata mereka bodoh dan tidak bersikap adil... Merujuk balik apa yang dikatakan oleh pihak hakim, "Perlembagaan diwujudkan bagi melindungi minoriti dari kezaliman majoriti", adakah mereka benar-benar berkata atau sekadar merujuk kepada kepentingan sendiri dan juga situasi yang boleh berubah-ubah?..sekiranya mereka benar menggelarkan diri mereka sebagai penegak keadilan, kenapa kata-kata sedemikian tidak diberikan kepada rakyat yang serba daif?...adakah mereka benar-benar buta atau membutakan mata sendiri...sedangkan mereka sendiri yang berlaku zalim!...

Jelas kita sebagai seorang Islam, dan juga hakim-hakim tersebut juga seorang Islam, yang berpegang kepada Quran dan Sunnah, dan juga insyaAllah moga mereka juga benar-benar beriman dengannya... tetapi sekiranya mereka beriman, mereka akan mengetahui bahawa Rasulullah melaknat lelaki yang menyerupai perempuan dan sebaliknya. Istilah menyerupai ini termasuklah bercakap, berpakaian, cara berjalan, dan sebagainya. 

Dengan beralasan kononnya ia adalah penyakit, inilah bencana yang paling besar bagi kehidupan manusia pabila masyarakat terkeluar dari fitrah dan menyimpang dari watak semulajadi mereka yang sebenarnya. Seperti yang dikatakan dan janji syaitan di dalam surah an-nisa ayat 119,

"dan aku (syaitan) benar-benar akan menyesatkan mereka, dan akan membangkitkan angan-angan kosong pada mereka dan menyuruh mereka (memotong telinga telinga binatang ternakan), lalu mereka benar-benar memotongnya, dan akan aku suruh mereka (mengubah ciptaan Allah), lalu benar-benar mereka mengubahnya" 

Mereka cumalah hakim di dunia dan mereka hendaklah berpegang kepada perintah Allah. Apa yang mereka cuba buktikan?...adakah puak puak transgender ni suma puak yang teraniaya?...atau puak yang minoriti?...sedangkan mereka yang memilih untuk berada dikelompok minoriti ini...

Dalam sebuah hadith qudsi Allah s.w.t berfirman,

"Dan siapakan yang lebih zalim daripada orang yang berusaha menciptakan seperti penciptaan-Ku?" Silakan mereka menciptakan  zarrah Silakan mereka menciptakan satu biji gandum."  
(hr Bukhari & Muslim)


No comments:

Powered By Blogger