Tuesday, June 11, 2013

Untuk Dia


Daripada Abu Hurairah r.a berkata : Rasulullah s.a.w bersabda,

" Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni neraka yang belum lagi aku melihat mereka"

Pertama ; golongan (penguasa) yang mempunyai cemeti-cemeti bagaikan ekor lembu yang digunakan untuk memukul orang

Kedua ; perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, berlenggang lenggok waktu berjalan, menghayunkan bahu. Kepala mereka sanggul di atas kepala mereka bagaikan bonggol (goh) unta yang senget.

Kedua-dua golongan ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan dapat mencium bau wanginya. Sesungguhnya bau wangi syurga itu sudah tercium dari perjalanan yang sangat jauh daripadanya'.

HR Muslim

Assalamualaikum...!
Aku seorang yang selalu menggunakan kata-kata yang agak sinis untuk dibaca. Melihat hadith di atas, kata-kata itu sebenarnya lebih keras & tegas dan juga sangat mendalam maksudnya. Nak dibandingkan kata-kata aku dan kata-kata seorang Rasul yang terulung, mmg jauh bezanya. 

Teringat balik antara post di facebook aku, ada juga yang mengecam dan ada juga yang bersetuju dengan kata-kata aku... antaranya :

Hehe terfikir balik...
Ppuan dulu cuma "seksi" bila berdepan dgn suami sahaja
Selepas tu,ppuan "seksi" bila dibayar...
Sekarang,ppuan "seksi" hanya untuk mendapat pujian lelaki kat laman sosial...gile murah...hahaha untung laki takyah beli majalah ala-ala playboy...lelaki puji pon bukan nak buat bini pon,sbb dah tau bukan dia sorang je tgk "bukit-bukit" yang tak seberapa tu...ketiak hitam,pic edit dan sbgnya...looser gile..kepada wanita,MANA SIFAT MALU & BUKALAH MATA DAN FIKIRAN bukan AURAT & PINTU NERAKA!
- maaf siapa terasa...ini kenyataan -
18hb Mei 2013

Haishhh ppuan pakai seksi ni kang kalau aku rogol raba ushaa kang marah...
Dah tu pakai seksi nak tunjuk kat sape...tp kalau pusat bulu ketiak daki takyah ahh nak seksi...lutut hitam macam kene seret kat jalan tar pon bangga nak tunjuk ke?
Hahaha...
16hb Julai 2012

Terniat aku untuk menulis tentang perkara ni bila aku tgk terlalu banyak kaum-kaum wanita yang terlalu bangga dengan kecantikan hinggakan tidak kesian dengan perasaan suami atau ayah mereka. Biarpun mereka sudah berkhawin, ada yang masih lagi berpakaian yang menampakkan susuk tubuh mereka. Dan rata-rata 'pengulas' atau 'juri' kepada gambar tersebut bukanlah dari kalangan keluarga atau suami mereka, tetapi adalah orang luar... ada yang memuji kecantikan mereka, ada yang memuji dan kagum dengan bentuk badan mereka dan ada yang mengharapkan dapat meratah tubuh mereka....

Sebagai seorang suami, apakah sebenarnya perasaan mereka?...adakah mereka tidak tahu tentang post tersebut atau mereka hanya membutakan mata mereka?...tidakkah mereka terasa diri mereka terlalu dayus hinggakan membiarkan bentuk dan susuk tubuh isteri mereka dijamah penglihatan oleh orang luar?...atau pun mereka berbangga dengan ulasan jahanam oleh serigala-serigala jadian tersebut?...

Aku seorang lelaki yang kuat cemburu. sangat kuat cemburu...ex's aku semua tau kecemburuan aku hingga ke tahap mana...hahaha...nauzubillah, sebagai contoh, seandainya aku berada ditempat mereka, aku akan bersedih dan menanges seteruk-teruknya kerana tiada beza antara aku dengan serigala-serigala jadian tersebut di mata isteri aku...mereka juga dapat seperti yang aku dapat bahkan mereka lebih untung dari aku...aku yang menjaga,memberi nafkah,mengahwini dan mungkin menanggung dosa isteri, tetapi serigala jadian tersebut masih dapat melihat bentuk tubuh isteri aku...isteri yang memperlihatkan susuk tubuh untuk mengeyangkan nafsu syahwat mereka...nauzubillah.....

Ada juga dari kalangan isteri ini, yang begitu bangga selepas dipuji...dan konon menidakkan ulasan serigala, perang puji memuji bermula...adakah ini semua ini trend atau bullshit?...sememangnya lebih dari bullshit....!
Memuji-muji kecantikan, ketampanan seseorang yang bukan suami secara terang-terangan....sedangkan suami dirumah dikeji dimalukan...apakah perasaan seorang suami sekiranya dia terbaca puji-pujian isteri kepada lelaki lain???....

Beb...!
Tak perlulah aku punya wajah seindah Nabi Yusuf a.s yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk buatkan mereka terpikat
Andainya ditetapkan di dalam Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hati kamu, jua hati aku kali pertama kita berpandangan
Itu janji Allah
9hb November 2012


Berikut merupakan salah satu post di Facebook aku pada tahun 2012. Sememangnya aku mengharapkan seorang gadis yang sangat cantik hingga memikat hati dan pandangan sejuta jantan termasuk serigala jahanam. Tetapi, pengalaman dan perjalanan hidup banyak mengajar. Kecantikan bukanlah segalanya, dan kecantikan itu juga bukanlah menu utama dalam kebahagiaan. Cukuplah sekadar sedap mata memandang, selebihnya aku berserah kepada Allah... Seandainya dialah jodoh aku, aku terima dan aku tau itulah yang Allah kurniakan pada aku..dan dibelakangnya mempunyai sejuta sebab kenapa Allah mempertemukan aku dengan dia...kalau cantik tapi bukan untuk sendiri tapi dikongsi bersama serigala tak guna jugak...hahahaha... kepada bakal isteri aku, seandainya engkau membaca, jagalah aurat dan kecantikan kau dari sekarang...dan ingat, kecantikan itu ditangan Allah...Allah dapat menarik atau memberi kecantikan itu sekelip mata sahaja...dan kukuhkan akhlak kau, kerana dari itu aku menilai kau...tentang ilmu agama, biar kita cari bersama...hahaha i'm waiting....love u! :)



No comments:

Powered By Blogger