Thursday, May 22, 2008

Gangsters!




Election II

Gangster sangat ke korang ni!? tak puas ati bak datang la weh! ahaks! ayat nak poyo je kan... bawak geng boleh ahh weh! datang sorang tgk! ade berani ke tak!? org jadi berani kalo reramai je... cuba kalo korang sengsorng... kalo btol brani pon mesti pk banyak kali gak kan nak sound org camtuh... aku pernah terbaca satu fakta dan diakui oleh beberapa pihak selepas diaorg wat research... Malaysia merupakan negara ke-4 tergangster selepas Hong Kong, Italy ngan German... aku pon tak brape sure tapi yg aku tau Malaysia no 4 n mengalahkan Yakuza dari Jepun... memang la org kata Yakuza gempak n words dari Yakuza is "If u deal business with Japan means u deal it with Yakuza".... kire ekonomi Jepun majority nye dari sumber kongsi gelap sendiri... Mungkin la kan Malaysia ni antara top ranking sbb negara kite ni antara pusat membikin dadah dan rest stop para-para pusher dari seluruh negara... pernah terdengar pasal seorg ahli Yakuza ditangkap kat negara kite ni sbb nak mengimport dadah? banyak kes dah kite dengar kan pasal dadah dan semuanye dikawal oleh kumpulan kongsi gelap dari dalam ngan luar negara...

Sekarang ni kalo kite jejalan kat memane takleh dah nak pepandang org... pandang bebudak pon dah takleh... sbb ape!? memasing pk diri diaorg gangsters n diaorg la paling kuat kat dunia nih... penah skali aku jejalan kat Mid Valley sngsorg.. time tu dalam tahun 2006 kot... aku saje je jalan sngsorg n time tuh hari mggu laa.. so aku tgk banyak la budak sekolah tgh melepak-lepak... dressing pepelik je aku tgk.. nak tgk lama malas gak aku, kang jadi hal lain lak... so aku pandang wat bodo je laa... bile dah agak² busan jalan, aku lepak la kat satu port nih isap okok... port tuh ade 2 group, satu group laki n satu lagi pompuan... dari dressing ngan muka ingusan diaorg tu aku tau la budak sekolah... so aku pon isap la wat slamber... tgh² syok aku isap nih, aku perasan group ni pepandang aku... aku usha suma muka cam tak puas ati je... nak kata aku cari hal takde pon... dengan agak² berani aku pon usha la balik... aku nak tergelak pon ade, budak sekolah isap okok nak tunjuk samseng ngan aku... ikutkan aku nak report je kat mak diaorg... mau kene hambat ngan hanger kat situ gak... tapi masalahnye aku tak kenal lak mak dia...hurmm... then aku usha lak group pompuan nih... dressing agak² skinhead nye fashion tapi nampak sangat cam bangang... buruk gile seh! diaorg pon ade yg isap okok... yg aku pelik, ape masalah diaorg sampai nak usha panas ngan aku... pikir² balik baru aku sedar yg aku ni sorg, diorg ni ramai.... tapi ape masalahnye! bak datang ahh weh kalo brani! tapi tu aku cakap dalam ati je laa... hahaha... cuak beb! maklum laa suma kan dah gangster skang...

Dah banyak kali dah skang ni kite dengar kes gaduh besar²an bukan kata kat ibukota je, memane pon ade... kes ni membiak cam cendawan membiak pas ujan... chewahh! perumpamaan tuh... ehe... ni menunjukkan arus globalisasi negara kite sering diacuh oleh kejadian tak bermoral nih... mende ni kite boley tgk dari persepsi yg berbeza... mungkin sbb kan bebudak skang ni makin kuang ajar ataupon sbb kan kumpulan gangster yg tak seberapa nih... tak terpikir ke diaorg eh!? aku dengar citer la kan, aku tak sure sangat... nak masuk kumpulan² camni dah la nak kene bayar duit... ntuk ape? back up!? masuk² nanti ade abang jaga... kalo dia nak jadi abang kene tarik bebudak lain... pastu ade meeting ape ntah, dah la kene bayar duit tabung.. duit tabung ntuk sape? nak jamin korang kat penjara.. nak bayar duit hospital.. cukup ke beb!? sampai bile brotherhood diaorg tuh, sedangkan family sndiri tak terjaga... setiap kumpulan ade ayahanda... nak kene hormat dia.. nak kene sanjung dia... nak kene jaga dia... jaga dia? bukan korang masuk geng ni korang bayar kat dia ke? asal korang nak jaga dia lak... sedangkan ayah kandung sndiri yg kat umah tuh kerja pepenat cari duit ntuk korang, ade korang hormat dia camtuh... ade korang sanjung dia... ade korang jaga hati dia, jamin keselamatan dia... ade tak? sedangkan dia sndiri yg jaga korang tau... pepndai la pikir... nak jadi gangster ke nak jadi anak tak bertanggungjawab?

Kalo nak backup, nak geng, nakkan time bergaduh ade org datang... masuk la kumpulan² camni... tapi korang pk balik eh, kalo nak masuk sbb memende nih, camne lak ngan org lain? diaorg nak masuk sbb ape? sbb mende yg sama? kalo btol la sbb mende yg sama... time gado nanti suma kecut telo... sbb ape? sbb suma penakut² ni dah masuk dalam kumpulan yg sama nih... so sape yg berani? mungkin bile dah kumpul suma jadi berani, jadi gangster n samseng bile dah ramai... sekali time gado kene sergah skali... mau terkencing kat situ gak... so sape nak basuh kencing korang nih? abang long korang? ayahanda korang? tak dapat cek! ayahanda tu bukan amik kesah pon pasal korang.. bagi arahan korang buat, sedangkan korang yg bayar duit kat dia... korang lak jadi kuli... cuba la jadi kuli pada keluarga kandung korang... ade gak kebaikannye.. takdenye korang wat camni kat keluarga kandung,korang akan rasa seperti kuli tapi mende ni komitmen... tanggungjawab sebagai ahli keluarga sndiri... btol tak? pikirkan la balik kengkawan... ntuk korang gak...

Sorry laa kalo blog kali ni agak busan... sbenarnye aku agak kekurangan idea.. ni pon sbb aku baca paper arini, aku terbaca pasal sekumpulan gangster pukul ade pakcik nih... kumpulan ni menggunakan satu pertubuhan yg pada asalnye ditubuhkan ntuk kebajikan dakwah dan mencegah kemungkaran... aku rasa suma org tau la pertubuhan tuh... kekdang agak sedih gak bile dah salah guna memende camni... percaya laa, takde ape yg seronok dalam memende nih... ni suma cuma mainan org je, satu ari nanti bile dah terkene korang sndiri akan rasa pahit dan peritnye... pada aku, selagi kite ade pegangan dan selagi kite ade semangat ntuk berjuang pada kebenaran, tak perlu kite gunakan memende nih... kite gunakan la akal yg Allah berikan ntuk settlekan dan ingatlah yang Allah sentiasa bersama org yg berjuang kepada kebenaran... perjuangkan lah agama kite, bangsa korang dan negara kite... janganlah ada sifat perkauman lagi.. mende ni mendatangkan kerosakan... tapi kite kene gak berjaga² agar tak terus musnah kaum dan bangsa pernah diperjuangkan oleh pahlawan² kite dulu...

1 comment:

Rusnedy said...

Beramai bagaikan gajah, berseorg bagaikan semut... Budak2 sekolah nie satu lg...isap rokok pon igt dh gengster sgt...org yg mkn rokok pon tk igt gengster perbuatan itu...sbb org tue org giler hehe..uiiii nyampah i ekekekeke..

Powered By Blogger